Voorbeeldschema fase 2


Gematigde aanpak fase 2


De gematigde aanpak verschilt van de strikte aanpak door de aanwezigheid van magere vlees- en vissoorten (die 's middags of 's avonds mogen gegeten worden).
Het aantal eiwitsupplementen wordt beperkt tot 3 à 4 per dag.
Deze fase is gemakkelijker te volgen omdat er meer variatie in het dagelijks menu kan gebracht worden en men gemakkelijker kan deelnemen aan de maaltijd binnen het gezin.
De gematigde stap kan gedurende meerdere weken zonder gevaar worden gevolgd,
in zoverre de raadgevingen en voorschriften nauwkeurig nageleefd worden.


Dagschema gematigde aanpak :


ontwaken 1 groot glas water
Ontbijt 1 eiwitsupplement
  cafeinevrije koffie of thee of suikervrije drank  en 1 kalium tablet
   
Lunch 1Eiwitsupplement of 1 eiwitrijke maaltijd
  toegelaten groenten ( min 200 gr )
  1 kalium tablet
   
Namiddag 1 eiwitsupplement of reep
Avond 1eiwitsupplement indien u s middags een eiwitrijke maaltijd heeft genuttigd
  toegelaten groenten (min200gr)
  cafeinevrije koffie of thee of suikervrije drank
   


 


Wat wordt verstaan onder een eiwitrijke maaltijd?


150 gr gevogelte (uitgezonderd eend)
OF 150 gr wit vlees (konijn, kalfsfilet, …)
OF 150 gr rood vlees (paardenvlees, struisvogel, rund, haas, hert, …)
OF 150 gr magere vleeswaren (filet d'Anvers, filet de Saxe, kippenwit, …)
OF 200 gr vis
OF 200 gr schaaldieren (oesters, mosselen, garnalen, langoestine, …)
OF 2 eieren (niet meer dan 2 à 3 per week)
OF 200 gr platte kaas (0% vet)


Tips voor een succesvolle afslankingsfase


Geen enkel slippertje toelaten tijdens het dieet .


Indien u een hongergevoel heeft, mag u een extra eiwitsupplement nuttigen .


Voldoende water drinken: min.1,5 liter per dagVitamines en mineralencomplex als aanvulling indien nodig .


Geen suiker of derivaten gebruiken (zoetmiddel type Aspartaam is wel toegelaten) .


's Middags en 's avonds veel groenten eten Dierlijke vetten (boter en slagroom) en plantaardige vetten (kokos en margarine) vermijden. Men mag wel dagelijks twee eetlepels olijf- of koolzaadolie (eerste koude persing) of palmolie gebruikenVerse of diepgevroren producten verkiezen boven conserven

Alcohol vermijden.