Voorbeeldschema fase 1


Afslankingsfase 1.


 


In fase 1 , ook wel genoemd de strikte fase, neemt u enkel eiwitsupplementen  ( 4 tot 6 zakjes per dag) , en 2 grote porties groenten per dag.


Groenten geven aan het organisme een grote hoeveelheid vezels, vitaminen en mineralen.


De strikte fase , houdt u aan tot u 70% van uw  te verliezen gewicht hebt bereikt,  voorbeeld :  u wenst 10 kg af te vallen, u houdt fase 1 aan tot u 6 à7 kg bent afgevallen.


Nadien start u met fase 2 .


De bedoeling is dat in deze strikte fase een aantal voedingsmiddelen VERBODEN worden.


We denken hier aan alles wat zoet smaakt (=koolhydraten)  en vetrijke producten .


 


* Snoepgoed, gebak, taart, chocolade
* Suiker (vb. in koffie, thee, …)
* Alle granen: brood, pasta, meel, bloem,…
* Alle peulvruchten: erwten, bonen, linzen, mais
* Fruit (ook fruitsap, vruchtenmoes en alle andere afgeleiden)
* Zuivelproducten: melk, kaas, yoghurt, …
* Vlees, vis, schaal - en schelpdieren
* Light producten
* Alcohol


 


Dagschema strikte aanpak :


 



ontwaken 1 groot glas water
Ontbijt 1 eiwitsupplement
  cafeinevrije koffie of thee of suikervrije drank  en 1 kalium tablet
   
Lunch 1Eiwitsupplement of 1 eiwitrijke maaltijd
  toegelaten groenten ( min 200 gr )
  1 kalium tablet
   
Namiddag 1 eiwitsupplement of reep
Avond 1eiwitsupplement 
  toegelaten groenten (min200gr)
  cafeinevrije koffie of thee of suikervrije drank
   


 


Tips voor een succesvolle afslankingsfase


Geen enkel slippertje toelaten tijdens het dieet


Indien u een hongergevoel heeft, mag u een extra eiwitsupplement nuttigen


Voldoende water drinken: min.1,5 liter per dagVitamines en mineralencomplex als aanvulling indien nodig


Geen suiker of derivaten gebruiken (zoetmiddel type Aspartaam is wel toegelaten)


's Middags en 's avonds veel groenten eten Dierlijke vetten (boter en slagroom) en plantaardige vetten (kokos en margarine) vermijden. Men mag wel dagelijks twee eetlepels olijf- of koolzaadolie (eerste koude persing) of palmolie gebruikenVerse of diepgevroren producten verkiezen boven conserven

Alcohol vermijden.