Het Proteinedieet


Hoe werkt het proteïnen dieet ?


afvallen zonder honger!!


Dat het proteïnen dieet werkt heeft U vast al vernomen, maar hoe het werkt willen wij U ook graag vertellen . Door de achtergronden van het dieet te kennen zult U zich eerder aan de regels houden, waardoor het dieet een grotere kans van slagen heeft .
Eiwit is een belangrijk bestanddeel van onze voeding . Het is een belangrijke bouwstof voor ons lichaam . Daarnaast  zorgen eiwitten, naast koolhydraten en vetten voor energie.
Eiwitten worden in de maag en darmen  afgebroken tot aminozuren die nodig zijn voor de opbouw van spierenen organen, de botten , het zenuwstelsel en het bloed . Sommige van deze aminozuren kan het lichaam zelf produceren, maar andere moeten via de voeding worden toegevoegd  .


Vooral de eiwitten in dierlijke producten, denk aan vlees, vis, eieren en zuivel zijn hiervoor geschikt . Dierlijke eiwitten (wei-eiwit) worden daarom als hoogwaardiger beschouwd dan plantaardige eiwitten. Het proteinendieet is gebaseerd op de regel dat je veel eiwitten, weinig vetten en weinig koolhydraten ( =suikers ) eet.
Doordat het lichaam nu geen koolhydraten of vetten als brandstof heeft gaat het zoeken naar een andere energiebron. Omdat lichaamsvet ook goed kan dienen als brandstof zal het lichaam overgaan op het verbranden van het lichaamsvet. Dit proces begint ongeveer 48 uur na de start va het proteinendieet.
Bij deze omschakeling van een koolhydratenverbranding naar een vetverbranding komen er ketonen vrij . Deze ketonen kunnen worden gemeten door een staafje, ketostix , in de urine te houden . Verkleurd het staafje, dan is dit een teken dat het proteinendieet haar werking doet . Bij omschakeling naar vetverbranding kunt U zich wat slapjes voelen, hoofdpijn en spierpijn krijgen  en een onfris ruikende adem .


Dit zin normale verschijnselen die na een paar dagen verdwijnen . Veel water drinken zodat  de afvalstoffen snel het lichaam verlaten voorkomt  een  gedeelte van de klachten .
Tijdens het snelle afvallen hoeft u niet bang te zijn dat u spiermassa verliest . De ruime hoeveelheden proteïne zorgen  voor behoud van de spiermassa, geven een voldaan gevoel en het overschot aan proteïne wordt als energie gebruikt en niet opgeslagen als vet . Door het weglaten  van de koolhydraten tijdens het dieet, wordt  uw bloedsuikerspiegel stabiel . Dit merkt u al snel doordat uw hongergevoel en de zoete trek verdwijnen !


En dat is tijdens het lijnen toch maar mooi meegenomen.



Het proteïnen dieet in de praktijk .  




Het proteïnen dieet bestaat uit 4 fasen . De eerste fase is de intensieve fase . In deze fase is alles erop gericht om uw lichaam om te laten schakelen naar een vetverbranding, waarna het afvallen begint .


De omschakeling vindt plaats na een paar dagen,(meestal na 2a3dagen ). Gedurende de intensieve fase gebruikt u 4 of 5 hoogwaardige proteïnen supplementen per dag, tussendoortje, salades en groenten .
Toegestane dranken zijn koffie en thee zonder suiker en bouillon van een kruidenbouillonblokje. Drink per dag 2 liter water om de afvalstoffen af te voeren en om het vochtverlies in het lichaam dat optreedt door de verbranding aan te vullen . Het slikken van een goede multivitaminen  en essentiële vetzuren is belangrijk. Zo weet u zeker dat uw lichaam niets tekort komt. Let goed op welke proteïnen supplementen u aanschaft.

In onze webshop werken wij met hoogwaardige producten die een hoog proteïne gehalte hebben, maar daarnaast een laag koolhydratengehalte. Deze  combinatie zorgt voor een goed en snel resultaat zonder hongergevoel. De proteïne preparaten zijn verkrijgbaar in heerlijke smaken en in verschillende variaties.
De intensieve fase kunt u meerdere weken voortzetten. (afhankelijk van het te verliezen gewicht)